måndag 15 maj 2017

Skyltsöndag 14 maj # 105

En lugn vecka med mycket värk, och elände som jag på bästa sätt försöker övervinna. Några längre resor eller tillställningar är just nu omöjligt så detta är vad jag kan bjuda på den här veckan.
Det här är något fordon som jag tycker ser ut som en rymdfarkost och inte som en bil. Men någon form av rolig körning används den säkerligen till, men inte på vägarna. Dessutom är den orange eller som jag alltid sa till den dagen någon skrattade åt mig - brandgul - numera struntar jag i att någon skrattar för visst är den brandgul, och det är det jag säger numera.
Norma det är ett fint namn men det som är här i är inte så fint. Jo fint som snus är det klart, men också extremt  brandfarligt. 
KRUT... 
...så det är K R U T  i den lilla burken.
En grön traktor som jag tyckte var lite söt faktiskt om man nu kan säga det om en traktor. Jo det bestämmer jag att vi kan säga om den. 
Lite reklam för firman blir det här då jag var ute efter skylten till veckans Skyltsöndag....
... och off road det var precis det som det var här....
 ...högt upp i det blå så långt vingarna bar.
En liten kort tur till Möckeln där det var RC tävling.
Vädret var perfekt för en tävling tyckte jag. 
Själv har jag testat,  och ni kan tro att det var hur roligt som helst. Dock hade jag en som anvisade mig och dubbelkommando utfall att.....
Utifall att hände inte för jag kunde både landa och köra en sväng utan missöde. En sport som jag inte skulle ha något emot men det är dyrt, och så måste man hålla huvudet högt och det är inte det bästa för min söndriga nacke, men jag har i alla fall testat något nytt.
En trevlig och händelserik vecka till er alla som här tittar in.

7 kommentarer:

Heidi sa...

visst kan man säga brandgul:)

Bilderna är verkligen fina!

Anonym sa...

Trevlig läsning. Nästan som att flyga drönare kanske....
Yvster

BP sa...

Vilket helt underbart bidrag som du fick till trots att det var en dålig vecka. Å du - orange är ju min favofärg. Du får gärna kalla den för brandgul om du vill, men jg tackar iaf för dina fina orangea bilder i ditt bidra till Skyltsöndag:-)

Dreglar även över modellflygplanen. Hade en kompis som hade sådana flygplan och jag vet inte hur många gånger vi fick klättra upp i träd för att rädda planen. Men såååå himla roligt det var.

Tusen tack för toppen skyltning och länken:-)

anemonen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Susjos sa...

Jag är också uppvuxen med att säga brandgult, men numera säger jag nog orange? En snygg färg är det i alla fall!
Va kul med modellflyg, det har jag aldrig testat.
Hoppas denna vecka blir bättre för dig! :-)

Anki sa...

Vilken härlig skyltning! Tycker du kan fortsätta säga brandgul :)
Tråkigt med din nacke ... krya på dig!

Ama de casa sa...

Brandgul heter det ju - inget att skratta åt det.

Häftiga plan! :-)