söndag 9 april 2017

Vrak mer eller mindre/Skyltsöndag

Fotografering bland och med vrak
och
GRATTIS till ditt 100 skyltsöndag.
Inte bara bilar är vrak för även jag har varit ett på sista tiden. Anledningen kan jag lämna därhän, och nu är jag åter så sakteliga på G med lite foto och återhämtning.
Amazonen var en gång min favoritbil som familjebil, och jag har haft en Volvo Amazon B21 med dubbelförgasare, och det kan jag tala om att den var mycket törstig, och kassan skral så den fick helt enkelt en ny förgasare så att jag hade råd att köra den. 
Här har vi en lastbil med ett rostigt flak, och  den är fin med sin patina tycker jag. 
Här har vi också en slags patina men den är vit och består av fågelskit. Den här skylten hittade jag i Oskarshamn på en parkeringsplats. Där var sex platser lediga vid den här skylten, och jag förstod varför. Det stora trädet bredvid var ett finfint tillhåll för alla kajor i staden.
Ett bortplockat säte från en Volvo i finaste blå sammet. Undrar vilken modell den kom ifrån.
Ytterligare en skylt som dock är renare än den förra med en kulör som jag tror passar BP utmärkt. Bron passerar jag ofta eller tar mig över. Här är soffor och så gott att sitta och fundera på livet ibland.
Så till sist en Volvo 144 i den färgen jag ogillade mest av dem alla. MEN som jag vet att du BP är högst förtjust i. Tror visst att jag lyckats helt omedvetet få med orange på bilderna idag.
Jag har väl aldrig gått och förälskat mig i denna färg?
Orange är det nya svarta sägs det hmmm?
Själv körde jag en grön, och inte heller den min favoritfärg, men vad gör man inte för att få en bil förmånligt. Jag körde helt slut på min en gång nya 144 mörkblå stiliga på mina långa pendlingsresor, och till på köpet var det fel på lacken på just den modellen. Årsmodell 1975. 
Men den gick i alla fall tillsammans med mig 26500 mil, varefter den senare blev en folkrace bil av den.
Ha en fin vecka alla andra bloggare, och jag hoppas jag kan lägga in något till påsken.
Skyltsöndag

7 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Härliga skyltar, älskar bilarna, wow....

Kram ♥

BP sa...

Hahaha! Kan väl säga som så att du prickade 100 procent rätt på alla punkter här:-) Jag bara dreglar. Gamla bilar älskar jag ju precis som du, å jag dreglar för fullt här. Å att de dessutom är i mina favofärger gör ju inte saken sämre om man säger så..

Inte ett dugg roligt att du fick engagera dig på annat håll de senaste månaderna, men jag hoppas att det löser sig/ordnar upp sig. Glöm aldrig - du är närmast dig själv!!!

Tusen tack för toppen skyltar och att du återupplevar ditt bloggande med just Skyltsöndagen!!! Stort tack för länken också:-)

Anki sa...

Kul att du är med igen :) Den gamla lastbilen är fin med sitt rostiga flak och en trevlig skyltning fick du också till. Häftig skylt vid parkeringen - lätt att förstå att det fanns tomma platser där!

Kicki sa...

Fina bilar! Orange är en färg som jag har tillfört lite försiktig hemma hos oss men bara i kök och uterum!
Jag parkerade under ett träd en gång när jag var på bio och när jag kom tillbaka var bilen helt täckt av fågelbajs, haha, det var bara att skratta!

Ama de casa sa...

Här är det svårt att välja och vraka vilken bild som är bäst ;-) Men den där fågelbajsvarningsskylten verkar onekligen sitta på precis rätt plats :-D

Sen är jag oerhört impad att du kan se att det där sätet kommer från en Volvo :-)

KaJsaLisa sa...

Bilvrak ä kul att fota, kan hålla med om att den oranga färgen är hemsk. Men det är den som gör bilden.

Anni sa...

Så mysigt att se dig här igen, har saknat dig lite faktiskt.
Den där fågelskitskylten var onekligen unik, men behövlig. Kanske man kunde få parkera gratis på just de platserna?

Copyrightskyddade bilder