onsdag 21 december 2016

Skyltsöndag

Med detta bidrag säger jag adjö till det gamla året och återkommer nästa år.
Fem öre för mitt bidrag till skyltsöndag hos BP
Det här locket fann jag av en tillfällighet när jag skjutsade en vän till sjukhuset i Växjö häromhelgen. 
Två sådan lock finns utanför sjukhuset. De är inte väl synliga så vet man inte om dem ser man den säkert inte. 
Ett ansikte i nederkanten som jag tror föreställer St Sigfrid förste biskopen av Växjö stift. 
Tänk så ofta jag tittar ner nu när jag har fått kläm på VA lock. Fann ett vackert till men hade tyvärr varken mobil eller kamera med mig.

1 kommentar:

BP sa...

Här fick du mig totalt förälskad igen. Älskar ju brunnslock och det här är ju såååååå läckert. Det måste verkligen ha några år på nacken. Dessa gamla brunnslock är ju sååååå mycket vackrare än dessa "moderniteter". Vissa saker var helt enkelt bättre förr. Å det här brunnslocket är då inget undantag:-)

Tack så jättemycket att du är med och skyltar. Stort tack för länken också:-)

Copyrightskyddade bilder