söndag 30 oktober 2016

Helgbilden

En strålande vacker höstdag i dag söndag. 
I helgen har jag inte gjort annat än plockat lite inomhus, och tagit fram höst/vinterskodon och sett om garderoberna.
Vädret var alldeles för vackert för att sitta inne så det blev en långpromenad.

 Så vacker att jag njöt i fulla drag trots ordentlig värk i mina artrosfingrar. 
Min gamla tunga kamera fick därför inte följa med.
Himlen hade en förtjusande färg, och jag kan tala om att ingen av bilderna är shoppade så den färgen var det just här.
 Mobilen fick göra jobbet och även om den har sett sina bästa dagar den med så tycker jag ändå att bilderna blev hyfsade, och det tror jag var solens förtjänst.
Ån Lagan i söder i min stad.Bara en bit bortanför fanns det en gång färja och färjeläge. Den är  numera sedan länge ett minne blott.
På tal om minnen så är det många sådana jag börja komma ihåg numera. Undrar om det är åldern som har börjat sätta sin prägel på mig alltför snabbt?
Här är samma å men i den norra delen.
Här har jag fått med änderna. Det är väl dem som man börjar mata när man blir  äldre. Funderar en stund över detta.

  Ja jag säger då det. Jag har i alla fall inte börjat mata dem än. Så jag tar det lilla lugna och njuter av var dag hur den än är. 
Tyvärr lyckades jag inte smyga mig på dem för det prasslade i löven så de tog det säkra före det osäkra och simmade iväg från mig.
Tack för du tog dig tid och tittade förbi och lämnade en kommentar

11 kommentarer:

Anonym sa...

Fina höstbilder
Yvster

Stare Ström sa...

Visst var det en ljuvlig helg, när vinden väl hade dämpat sig!

Ezter sa...

Fina bilder från en fin dag :)

Åke sa...

Vilken tur du ha någon slags bildfångande utrustning med dig på promenaden :) Det hade varit synd att missa allt det vackra :)

Eva Trillian sa...

Vackra bilder från en vacker dag!

Violen sa...

Jättefina bilder! Våra änder är så tama att de inte bryr sig ett dugg om att vi kommer för nära! Kul att mobilkameran ger så bra bilder! Själv är jag dålig på att använda min.
Ha en bra kommande vecka!

KajsaLisa sa...

Tycker du fick till fina bilder med mobilen och den himlen måste man ju bara fota.

elisa sa...

Det är vackra promenader nu på hösten. Jag har heller inte börjat mata fåglar men många gånger blir jag sur på mig själv, när jag är vid någon strand och inte har något bröd med. Vilka fina bilder jag skulle få om jag kunde locka dem lite närmare.

Beppan sa...

Härliga höstbilder!
Matat fåglar har jag gjort länge. Är det ett ålderstecken?
Fast vi har inga änder i närheten av vår fågelrestaurang....
Kanske förmildrande?

Anni sa...

Visst var det en underbar solig helg! Vilken skön blå färg du fångat på din himmel. Nog tycker jag att din mobil gjorde sitt jobb, alltid.
Är det ett rönnbärsträd på första fotot? Här är alltid bären uppätna innan löven faller.

Mias Mix sa...

Så vackert längs din promnad!Mobilen är smidig att ha med och bildrna är jättebra.

Copyrightskyddade bilder