tisdag 30 april 2013

Eld


Vilken tur att jag var uppmärksam i dag. Jag hörde något ljud som jag inte riktigt kände igen, och började leta. Jaha där i hörnet satt han den lille mannen som kommer på besök här ibland, och lekte med elden. Han hade precis tänt stickan och när jag kom sprang han iväg illa kvickt. Jag var inte sämre utan satte efter och fick tag på honom. Efter lite bannor och förlåt så är allt frid och fröjd igen. Nu har jag gömt tändstickorna. 
Jag önskar er alla en trevlig Valborgsmässoafton

20 kommentarer:

Göran sa...

Kul text och en olydig gubbe!

Violen sa...

En sådan liten fuling som leker med elden! Tur att du fick tag på honom i tid!
Ha en skön Valborg!

Pysselfarmor sa...

Sicken rackare! Att leka med elden så....har han inget förstånd? ;-)

Ha en skön Valborg!

Kakan sa...

Härlig bild...
Ha en bra Valborg!
Vårkram Kakan

Stare Ström sa...

Aj då! Det kunde blivit en riktig stor majbrasa. Klokt att gömma undan.
Ha en fin Valborg!

Mias Mix sa...

Ha ha! Han är så underbar din lilla gubbe :)
Ha en fin Valborg!

Monica o Jacob sa...

Haha inte bra att leka med elden, härlig bild.
Ha en skön Valborg;-)

Anita - Malta sa...

Ha.ha.. nu är du fyndig och på lekhumör igen ser jag ;-) Kul bild på figuren som lekte med elden. Ha en riktigt skön valborg !!

Marit Johansson sa...

Så kul tolkning :) han är busig den lilla gubben!

jeanette sa...

En trägubbe som leker med eld låter inte så bra. Bra att du upptäckte det i tid innan det blev en majbrasa inomhus.

SigridfraEnget sa...

:-D

Elzie sa...

Lät inget vidare. Du får ge honom något annat att leka med, haha.
Hoppas du får en fin valborg.
Kram Elzie

Eva Trillian sa...

En liten pyroman minsann! Tur att du fick fatt i tändstickorna ;)

Della sa...

Den killen måste man tydligt ha ögonen på. Sicket påhitt!

Catharina sa...

Underbar bild! Och vilken tur att han inte gick upp i rök!
Trevlig Valborg!

ormbunke sa...

En riktig liten rackare den där lille mannen. Kul läsning blev det också. Ha det gott i kväll.

Elizeth sa...

Aja baja, inte leka med tändstickor! Rolig tolkning och bild! :)

Artlover sa...

Kul och ett kreativt bidrag till temat.
Nu sitter jag med ny dator medan den kraschade är på service:-)

Rimkogeren sa...

Tak for din hilsen :-)
Løber han med den olympiske ild????

Anita A sa...

Den lille gubben ställer till både det ena och det andra, rolig bild!

Copyrightskyddade bilder