tisdag 2 april 2013

Annorlunda

 Till er som har wordpress blogg var snäll och lämna din kommentar här: http://karingafallan.blogspot.se/2013/04/annorlunda.html
En annorlunda påsk blev det i år. Den traditionella äggletningen i trädgården fick ställas in på grund av snö. Det hade blivit alldeles för lätt att hitta sitt påskägg då det hade synts spår i snön efter den som lagt ut äggen.
En tävling i samband med äggutdelningen resulterade i att jag vann detta annorlunda träd. Nu kan jag njuta av fåglarna i trädet inomhus i väntan på att sommarens alla fåglar skall komma utomhus.
Pssst  det är egentligen ett pussel för barn, men eftersom jag har barnasinnet kvar gör det ingenting, och en gång kanske jag välsignas med barnbarn och då kommer det väl till pass.

19 kommentarer:

Anita - Malta sa...

Vilket läckert träd !! Klart annorlunda prydnad. Som du skriver samtidigt ett trevligt pussel för den som har barnasinnet kvar. Kanske lite enkelt med tanke på antal bitar men barnbarnen kommer förhoppningsvis till dig snart ;-) Önskar dig en fortsatt skön tisdag från Malta.

Artlover sa...

Spännande. Det var ett fint bidrag till temat samt enkelt och ett rent motiv.

Violen sa...

Superläckert! Vilken tur du hade som vann ett så annorlunda träd!2646difetwo

Della sa...

Riktigt snyggt träd. Och annorlunda.

Rantamor sa...

Oj va snyggt pussel, jag hade nog också ställt fram det.
Riktigt snyggt och annorlunda.

Tjingelingen.

Marit sa...

Flott puslespill, og ja, litt annerledes. ;)

Charlotta sa...

Åh så söt och verkligen annorlunda. :))

Annika sa...

Det har verkligen varit en annorlunda påsk! Jag gissade på ett pussel innan jag läste din text. Roligt med ett pussel med två användningsområden :-)

Annemor sa...

Det var ingen dum gevinst. Flott formet.
Ha en fin kveld.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2013/04/02/annorlunda-sa-tisdagstema/

Eva Trillian sa...

SÅ fint :) Verkligen fint!

Klimakteriehäxan sa...

Originellt - ja, annorlunda helt enkelt! Kul att vinna nåt ö h t, det gör man lite väl sällan kan jag tycka ...

Mias Mix sa...

Annorlunda men väldigt fint! Tänkte just att det var ett pussel, men passar ju jättebra som prydnad :)

enn-08-i-exil sa...

Morrn.
Jättesnygg med fina färger, passar i trädgården.

Ha de bra.

Hasse A Norge

enn-08-i-exil sa...

Morrn.
Den trädgårdskonsten är jättefin.

Ha de bra.

Hasse A Norge

Pysselfarmor sa...

Ett så snyggt pussel. Som ett konstverk! Tycker du gjorde rätt som ställde det i fönstret.

Hanna sa...

Är det ett pussel? Jag som satt och beundrade det vackra konstverket :0) Det får du fortsätta ha som prydnad, det är alldeles för fint för att sätta i händerna på barn.

Kul att du gillar min stilrena blogg. Tycker inte att din är så pjåkig den heller. Jag har bara sett till att skala bort allt onödigt och samlat allt på ett ställe, istället för i en högerspalt. Jag gillar när fotobloggar är lite avskalade, så fokus läggs på bilderna och inte på en massa störande saker runt om :0)

B i r g i t t a sa...

Ja verkligen ett annorlunda träd men så fint handarbete!
http://fotochip.wordpress.com/2013/04/03/differently/

Monica sa...

Trodde det var en prydnad och inte ett pussel;-)
Ha det bra

Pumita sa...

Det krävs en del fantasi och en konstnärlig ådra för att komma på detta annorlunda... snyggt!